Spændende mulighed: Bliv vores nye økonomikonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du bedst i en rolle med ansvar og en høj grad af frihed? Er du en nysgerrig, vedholdende type, der ikke er bleg for at udfordre status quo, hvis tingene kan gøres bedre og mere effektivt? Og har du styr på dine tal, data og budgetter?

Så er det måske lige netop dig, vi søger, til vores team af dygtige økonomikonsulenter.

Da vores dygtige og erfarne kollega har valgt at gå på pension, har du nu muligheden for at få et spændende job med gode udviklingsmuligheder, hvor du får en perfekt kombination af ansvar, fleksibilitet, frie rammer og gode erfarne kolleger, som du kan sparre med. 

”Du får en fantastisk arbejdsplads, hvor læring og samarbejde prioriteres højt og ledelsen er rigtig gode til at give frihed under ansvar."
- Andreas Kjærskov Nørlev, BI- og Analysekonsulent i Økonomiafdelingen

Om jobbet: Fokus på sikker drift og det økonomiske motorrum
Du bliver en del af et team med seks økonomikonsulenter, inklusiv dig selv, og en teamleder, hvor der er en god blanding af erfarne kræfter og yngre konsulenter med forskellige baggrunde. 

Din primære opgave vil være at understøtte driften på områderne for Sundhed samt dele af Arbejdsmarked og Uddannelse, hvor du sparrer med ledere, chefer og nøglemedarbejdere omkring økonomien. Samtidig vil du hjælpe med at sikre et solidt økonomisk grundlag for politiske beslutninger i kommunen. Du vil ligeledes komme til at varetage centrale økonomiopgaver i det økonomiske motorrum f.eks. kommunens håndtering af Lov og Cirkulæreprogrammet samt skabe overblik over indholdet i budgetvejledningerne på tværs af alle fagområderne. Derudover vil der være mulighed for at komme til at arbejde med tværgående analyser samt arbejde med ledelsesinformation i vores BI værktøj KMD Insight.   

Konkret vil du:

  • Varetage alle opgaver i forbindelse med budgetlægning, økonomiopfølgning, regnskabsafslutning og den løbende daglige drift på dine fagområder. 
  • Have tæt dialog med chefer, ledere og nøglemedarbejdere på fagområderne, hvor du klæder dem på i økonomiske spørgsmål.
  • Arbejde med datasæt og gøre dem til anvendelig information for fagområderne. F.eks. data fra E-sundhed
  • Arbejde med kommunal medfinansiering på Sundhedsområdet. 
  • Opgøre og indberette statsrefusioner primært på arbejdsmarkedsområdet.
  • Generelt understøtte, udvikle og udfordre fagområderne. 
  • Varetage andre tværgående økonomi- og analyseopgaver. 
  • Lave takstberegninger på fagområdet. 
  • Arbejde med centrale økonomiopgaver relateret til Økonomiaftalen bl.a. DUT
  • Have mulighed for at arbejde med og udvikle Ledelsesinformation 

Du har meget frie rammer til at strukturere dit arbejde, som det passer bedst ind, også når det kommer til hjemmearbejde. For at sikre det gode samarbejde på tværs, har vi aftalt fælles kontordage, ligesom du også vil have kontordage og møder ude ved dine fagområder. 

Om dig: Struktureret og vedholdende med et nysgerrigt mind-set 
Vi forestiller os, at du kommer med relevant erfaring, enten fra en anden offentlig organisation eller fra en privat virksomhed. Personligt vil du passe rigtig godt ind, hvis du er struktureret, nysgerrig og vedholdende, så du kan sikre høj kvalitet og hjælpe med at spotte eventuelle udfordringer eller optimeringsmuligheder. Du skal have en naturlig interesse i, og nysgerrighed for, at sætte dig ind i alle Økonomiaftalens elementer. 

Derudover sætter vi stor pris på, at du kommer med positiv energi og bidrager til den gode, hyggelige stemning på kontoret.

Konkret har du:

  • En stærk analytisk sans og et skarpt øje for detaljen.
  • Gode kommunikative evner, så du kan formidle komplekst stof til fagområderne.
  • En selvstændig, ansvarlig og nysgerrig tilgang til opgaveløsningen.
  • Et godt blik for udviklings- og optimeringsmuligheder.

Om os: En central afdeling med stor indflydelse, god stemning og frie rammer
Økonomiafdelingen holder til på Hadsund Rådhus og er en del af Mariagerfjords Kommunes Stab for Økonomi, IT, Ejendomme og Borgerservice. Vi er en samlet afdeling, som består af fire teams: Økonomi, Budget og Analyse, Driftsøkonomi samt Udbud og Indkøb. Vores fineste opgave er at understøtte og rådgive fagområderne, så de kan koncentrere sig om deres kerneopgave. Vi samarbejder med chefer, ledere og nøglemedarbejdere ude i fagområderne og opad mod det politiske niveau og er derfor involveret i mange spændende beslutningsprocesser.

”Som medarbejder får du ekstremt stor frihed, så længe du er dygtig og påtager dig ansvaret. Der er god mulighed for at sætte dit eget præg på jobbet, og vi kan ret hurtigt rykke på tingene, ændre og optimere, hvis du ser muligheder og potentiale for forbedring ift. for eksempel processer og systemer.”
- Steffen Bach Grønhøj, Leder for Økonomiafdelingen

”I Økonomi oplever man at blive mødt med stor fleksibilitet, ansvar og indflydelse på sin egen såvel som organisationens opgaveløsning. Selvstændighed er en nødvendighed i det løbende arbejde, hvilket ledelsen er god til at støtte op om.”
Martin Anders Kolling Jensen, Økonomimedarbejder
 

Lyder det som noget for dig?
Så send en ansøgning og et CV til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside. 
Ansøgningsfrist: Den 25. februar 2024.
Samtaler vil blive afholdt den 27. februar 2024. Så bemærk at du kan blive indkaldt til samtale med kort varsel. 

Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsstilling, og ansættelse sker efter gældende overenskomst og med forventet tiltrædelse den 1. april 2024. En endelige lønindplacering sker efter nærmere forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Der kan være møder på kommunens andre adresser, og det forventes derfor, at du har kørekort og egen bil.

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Arbejdssted: Hadsund Rådhus, Himmerlandsgade 9, 9560 Hadsund. 

Med mulighed for hjemmearbejdsdage efter behov, og som det giver mening ift. opgaverne.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at tage fat i:

Teamleder for Økonomiteamet, Elisabeth Skaarup Andersen på telefon 2119 9692 
Leder for Økonomiafdelingen, Steffen Bach Grønhøj på telefon 5164 9334

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen. 

I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Himmerlandsgade 9, 9560 Hadsund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988543

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook