Afdelingsleder for IT i Mariagerfjord Kommune: Led dig til spidsen af digital transformation.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bliv en nøglespiller i Mariagerfjord Kommunes digitale transformation. Som afdelingsleder for IT vil du få muligheden for at lede en dedikeret afdeling, drive innovative digitale løsninger og samarbejde tæt med både interne og eksterne partnere – både om kommunens IT-drift og fremtidens løsninger. 

Om jobbet
Som afdelingsleder for IT vil du få det overordnede ansvar for ledelsen af en afdeling bestående af 26 dygtige medarbejdere, der er fordelt på tre teams: Service og Support, Digitalisering og Informationssikkerhed. Du får to engagerede teamledere, som har det faglige ansvar, mens du som afdelingsleder har det overordnede personaleansvar for hele afdelingen.

Dine primære opgaver vil inkludere:

  • Udvikling og implementering af kommunens IT-strategi: Sikre, at vores IT-strategi understøtter kommunens overordnede mål og strategier.
  • Sikker og stabil IT-drift: Vedligeholde og udvikle kommunens IT-infrastruktur, samt sikre en høj grad af IT-sikkerhed, Informationssikkerhed og compliance med gældende lovgivning.
  • Personaleledelse: Sikre trivsel og udvikling blandt medarbejderne og udvikling af vores attraktive arbejdsplads. Herunder skal du i tæt samarbejde med teamlederne sikre faglig udvikling og effektiv opgaveløsning.
  • Koordinering og samarbejde: Samarbejde tæt med andre afdelinger i kommunen samt med eksterne aktører, herunder særligt i region Nordjylland og via netværket KITA for at sikre vidensdeling og samarbejde på tværs af kommuner.
  • Digital transformation: Fremme digitaliseringen i kommunen, både internt og i forhold til kommunens borgere og samarbejdspartnere.

Om dig
Vi søger en erfaren leder med solidt kendskab til IT, informationssikkerhed og digitalisering, gerne fra en politisk styret organisation. Du har stærke kompetencer inden for strategisk ledelse og forstår vigtigheden af at kombinere teknologiske løsninger med Mariagerfjord Kommunes behov og mål.

Dine kvalifikationer inkluderer:

  • Erfaring med ledelse af IT-afdelinger, herunder personaleledelse og udvikling af medarbejdere.
  • Solid forståelse for digitalisering, informations- og IT-sikkerhed, samt erfaring med at implementere komplekse IT-løsninger.
  • Erfaring med samarbejde på tværs af organisatoriske grænser, gerne i en kommunal kontekst.
  • Evne til at kommunikere klart og tydeligt, både internt i organisationen og eksternt med samarbejdspartnere.
  • En struktureret tilgang til opgaveløsning og evnen til at holde overblikket i en travl hverdag.

Vi tilbyder
En spændende og udfordrende stilling i en kommune i udvikling. Du får mulighed for at præge IT-udviklingen og digitaliseringen i Mariagerfjord Kommune, samtidig med at du bliver en del af et stærkt ledelsesteam med fokus på samarbejde og resultater.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling med et forventet samlet lønniveau på kr. 700.000 årligt. Hertil kommer pension. Den endelige lønindplacering sker efter nærmere forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.   

Din primære arbejdsplads vil være i Hadsund, men der må dog forventes en del kørsel i hele kommunen. Det vil derfor være nødvendigt, at du har et gyldigt kørekort.

Der indhentes eventuelt straffeattest, og ansættelsen kan være betinget af, at denne kan godkendes.  

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Hvis du vil vide mere
Læs mere om stillingen og om organisationen i job og personprofilen. 

Kontakt Stabschef Martin Vellerup Andersen på telefon 21124206 hvis du har spørgsmål til stillingen.

Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning til Mariagerfjord Kommune via vores hjemmeside.

Stillingen ønskes besat pr. 1. december 2024.

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 1. oktober 2024.

Vi forventer at holde første samtale 22. oktober og anden samtale 29. oktober.

Inviterer vi dig til samtale, vil du skulle løse en konkret opgave, og kommer du videre til anden samtale, skal du endvidere gennemføre en personprofiltest. 

Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen. 

I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Himmerlandsgade 9, 9560 Hadsund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107308

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook