Lønmedarbejder og systemadministrator på OPUS Vagtplan

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du praktisk erfaring med overenskomster og arbejdstidsregler, og trives du i et job med mange deadlines?

Har du et stort drive, tager du initiativ og får du energi af at arbejde med både drifts- og udviklingsopgaver?

Vi søger en ny kollega med indgående kendskab til arbejdstid/vagtplan, løn og gerne økonomi. 

Du vil få en funktion som systemadministrator på kommunens vagtplansystem.

Arbejdet med arbejdstid/vagtplan fylder pt. halvdelen af stillingen.

Der er som udgangspunkt tale om en fuldtidsstilling, med tiltrædelse pr. 1. marts 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Søren fra Løn udtaler:

”Du kommer på et kontor, hvor du hurtigt føler dig som en del af en familie. Der er gode sociale arrangementer på kontoret – biograftur, fællesspisning mm. og intet er for stort eller for småt at snakke om. 

Det er et kontor, hvor der er let til latter og kærlige ”drillerier”.

Alle dine kolleger har en høj faglighed og der er altid plads til spørgsmål og sparring”

Om jobbet:

Du bliver én ud af to systemansvarlige på kommunens vagtplansystem og du bliver nøgleperson på arbejdstidsregler på ældre- og handicapområdet.

Som lønmedarbejder kommer du til at arbejde med generel lønsagsbehandling. Økonomifunktionerne består af: bogføring, afstemning og afregninger, i samarbejde med to andre kolleger på kontoret.

Du bliver en del af et team på seks lønmedarbejdere og to teamledere, der refererer til lederen for Borgerservice og Ejendomme. Teamet på Løn servicerer og rådgiver indenfor løn- og personaleområdet, hvor formålet er at understøtte organisationen i at løse kerneopgaverne.

Funktionen som systemansvarlig kræver, at man har stort fokus på området, og er i stand til at udvælge relevante fokuspunkter der kræver særlig opmærksomhed. Funktionen indebærer samarbejde med relevante samarbejdspartnere, herunder også de faglige organisationer.

Som systemansvarlig på OPUS Vagtplan er man primus motor på at spotte tendenser, og søge at finde løsninger på disse. f.eks. via undervisning af vagtplansbrugerne. Systemadministrator understøtter vagtplanlæggerne i at forstå arbejdstidsreglerne og at de dermed kan sikre, at saldo og arbejdstidsopgørelser er korrekte. Derudover indeholder funktionen også support på de tekniske funktioner i OPUS vagtplan.

Som lønmedarbejder arbejder man bl.a. med lønsagsbehandling, lønkontrol, udfærdigelse af ansættelsesbreve, skrivelser vedr. diverse stillingsændringer, oprettelser og vedligeholdelse af ansættelser i KMD Opus, administration i forhold til fravær og refusionssøgning via Virk.dk.

Hvad tilbyder vi?

  • Et spændende job med ansvar og afvekslende opgaver
  • En hverdag, der er kendetegnet ved et godt arbejdsklima, med høj faglighed
  • Her er plads til humor og empati
  • Mulighed for efteruddannelse

Vi lægger vægt på et positivt arbejdsmiljø, samt et højt fagligt niveau, så vi kan yde den bedst mulige service overfor vores brugere, og derigennem sikrer en faglig og personlig udvikling for den enkelte medarbejder.

På kontoret er der gode hensigter om at gøre arbejdslivet mere fleksibelt. Vi har flekstid og derudover har du mulighed for at planlægge op til to dage pr. uge, hvor du arbejder hjemmefra.

Vi søger en medarbejder der,

  • har kompetencer indenfor vagtplanlægning og arbejdstidsregler og/eller har erfaring med offentlig løn og personaleadministration. 
  • har teknisk flair og økonomisk forståelse.
  • kan forstå sammenhænge mellem lønsystemet, vagtplan, KMD’s tidsadministration og økonomisystemet, og kunne koble dette med hverdagens praktiske udfordringer, samt arbejdstidsreglerne.
  • er struktureret og detaljeorienteret i sin tilgang til opgaverne, så du har evnen til at bevare overblikket - også når det går stærkt.
  • er indstillet på at arbejdsopgaverne ændrer sig kontinuerligt, og derfor er udviklings- og omstillingsparat
  • er serviceminded, og besidder vilje og evne til at understøtte det gode samarbejde
  • er selvstændig, og selv kan se og løse udfordringer indenfor området.
  • har helhedsforståelse, således du reflekterer over arbejdsopgaverne, stiller spørgsmålstegn og sikrer kvaliteten på området
  • trives med en hverdag med mange kontaktflader til vores decentrale brugere.
  • har fokus på at optimere og digitalisere arbejdsprocesser.
  • kan arbejde både i tæt samarbejde og selvstændigt, og ved hvornår man skal søge hjælp hos kolleger 

Løn og ansættelsesvilkår

Du får arbejdssted ved Løn, der er beliggende på rådhuset i Hadsund, Himmerlandsgade 9, 9560 Hadsund.

Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst for kontor- og IT-personale m.fl.

(HK).

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Der indhentes straffeattest, og ansættelsen er betinget af, at denne kan godkendes.  

Ansøgningen

Ansøgningen skal være os i hænde senest den 18. februar 2024. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Anja Sloth Abildgaard, tlf: 97113055 (mellem kl. 8 og 12).

Ansættelsessamtaler

Ansættelsessamtaler forventes afholdt, torsdag, den 22. februar 2024. 

Der afholdes muligvis en 2. ansættelsessamtale.

Der indhentes referencer på den medarbejder der tilbydes ansættelse.

Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen. 

I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Himmerlandsgade 9, 9560 Hadsund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983424

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook